ik heb mijn amerikaanse sering in de winter binnengehaald maar nu zijn de blaadjes erg droog geworden, overleefd deze het of kan ik hem wegdoen?

hij stond in een pot en ik kreeg het advies om hem binnen te laten overwinteren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een Amerikaanse Sering is een matig winterharde struik.
Binnen halen is prima, maar wat is binnen halen?
In een koud schuurtje ( is prima) of in een verwarmde ruimte( is slecht)
Mogelijk heb je geen of te weinig water gegeven.
De blaadjes horen zacht en soepel te zijn en niet hard en droog.
Knip hem voor de helft terug en plant hem in je tuin, iets wat je direct na de vorst had moeten doen, dus een maand geleden.
Mogelijk loopt hij dan alsnog uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wegdoen kan altijd nog, opnieuw oppotten, eventueel wat takken eraf, die te lang zijn en kijken wat er gebeurt
12 jaar geleden
Ik zou er helemaal nog niks aan doen, zet hem lekker zonnig geef hem wat plante voeding,en wacht het gewoon af.
Zou nog niet snoeien anders haal je misschien de knoppen weg.
Suc6.
burgos